با شوهر غيرتي و بد دل چگونه برخورد کنيم ؟|مرکز مشاوره آنلاين

بسياري از ن از تعصب و اشتياق بيش از حد همسرانشان شکايت دارند. در واقع  اين اشتياق بيش از حد مي تواند باعث نااميدي و شکنجه در زندگي عادي شود. با ما در مرکز مشاوره آنلاين گپچه همراه باشيد تا در مورد نحوه برخورد با اين موضوع بحث کنيم.

چگونه با يک شوهر غيرتي و متعصب رفتار کنيم؟

نحوه برخورد با متعصبان موضوع بحث ماست. غيرت يک ويژگي ذاتي بين زن و مرد است و هيچ تفاوتي بين غيرت زن و مرد وجود ندارد. برخي از افراد غيرت را بد معنا مي کنند که اين امر مي تواند باعث آزارهمسران و بستگان را شود.

غيرت يک مرد به همسر و فرزندانش امري ذاتي و ضروريست و در واقع از اعتقادات و تعهدات او ناشي مي شود و تا زماني که افراطي نباشد بخشي از ساختار مسئوليت مرد است.

ن همچنين طالب غيرت مردان خود هستند وازهمسرانشان نسبت به وضعيت خود حساس باشند. اصولاً ن از مرداني که  نسبت به نحوه لباس و پوشش آنها بي تفاوت باشند نارضي اند.

ن بدون شک اين حساسيت مردان را نوعي عشق ، علاقه و حمايت مي دانند و اگر به افراط و تفريط بپردازد ، محکوم به بدگماني افراطي مي شود.

به تعبيري مى‌ توان چنين گفت: حد و حدود غيرت تا جايى است که از روى بدگمانى و همراه با سخت ‌گيرى افراطي نباشد ، مخصوصا براى کسانى که خود اهل مراقبت‌ اند.

بسيارى از همسران حريم خويش را ميدانند و رعايت مى کنند و در اين صورت حساسيت نشان دادن بيشتر آثار منفى به دنبال خواهد داشت.

خصوصيات مردان متعصب

تعصب عبارت از نظر يا عقيده مطلوب يا نامطلوب و محبت يا نفرت نسبت به چيزي يا يک شخص است که معمولاً  فرد را از تفکر منطقي درباره آن چيز يا شخص باز مي دارد.

مردان متعصب ، همه افراد متعلق به گروه هاي ديگر از جمله اجتماعي، مذهبي، جنسي، نژادي و غيره را به عنوان افراد پايين تر از خويش طبقه بندي مي کند و با آنان بر اساس اين انگيزش رفتار مي کند.

رفتار فرد متعصب نسبت به ديگران رنگ دشمني پيدا مي کند ولي در مورد خودش يک حالت خود شيفتگي يا عشق به خود داشته و خطاهاي خود را موجه ميداند و در انتقاد از رفتار و خطاهاي ديگران زياده روي مي کند.

عواطف و احساسات همراه با تعصب که از بي تفاوتي تا کينه ورزي تلخ و خشونت بار مي تواند در تغيير باشد، از ديگر عوامل تشکيل دهنده تعصب مي باشد.

اعتقادات معين درباره رفتار با کساني که تعصب عليه آنان به کار رفته است را از ديگر ويژگي‌هاي اين افراد است. اين رفتار به يکي از سه حالت بي تفاوتي نسبت به آنان، جلوگيري از هرگونه نقش فعال و تعقيب و آزار آن ها، يا ترکيبي از سه حالت بروز مي کند.

کودک خيلي زود از تفاوت‌ هاي بين افراد آگاه مي شود، اما اين آگاهي از تفاوت ها به خودي خود هرگز به معناي داشتن تعصب نيست. تنها هنگامي که فرد از نگرش‌هاي اجتماعي نسبت به اين تفاوت‌ ها آگاه مي‌شود و براي پذيرش نگرش‌هاي اجتماعي تحت فشار قرار مي گيرد، تعصب به وجود مي آيد در حالي که رفتار تعصب آميز بعد از آن رخ مي دهد.

 

آموزش نحوه رفتار با شوهر متعصب و غيرتي

زن مي‌ تواند يک بار وقتي حال هر دو خوب بود بيرون از منزل با او در اين باره گفتگو کند و محترمانه و به دور از هيجان از خودش دفاع کند در «هفت هشت کلمه يا نهايت دو سه جمله ! نه يک سخنراني انقلابي وطولاني»

در آن چند کلمه با ادبيات خودش شبيه به اين را بگويد: «من پاک و مومن و عفيفم. غيرت تو را مي‌ پسندم و برخي کنترل ها را (اگر بدبيني اش غيرمستقيم است) و يا سوءظن هاي تو را (اگر واضح تهمت زده) را اهانت بزرگي به خودم تلقي مي‌کنم.

اما بروز خشم فقط حال ما را بدتر مي‌کند و گره را محکم ترميکند. تو را دوست دارم. تو حق داري و مي‌تواني از من در مورد برنامه هايم سوال کني. اما انتظار دارم دقت کني اين پرسش ها پليس بازي نشود. من و تو هم ديگر را دوست داريم و بايد مراقب تصويرِ محبوب خود، در ذهن هم ديگر باشيم.»

مهم ترين عملکرد زن در نحوه برخورد با شوهر غيرتي ايجاد حس حمايت، اطمينان و امنيت به همسرش است. عبادت هايش را مخفي نکند بگذارد شوهر او را مکرر در حال نماز و دعا ببيند. اين رياء نيست، او غريبه نيست.

زن مراعات  ومراقب رفتار با نامحرم را بيش از پيش در دستور کار خود قرار دهد. بهبود نوع پوشش ، حجاب و کنترل برخي از عادات و آداب و رسوم خانوادگي موثر است. پوشش ظاهري و طريقه ي آداب و معاشرتش با ديگران به ويژه آقايان را با دقت و بدون هيچ گونه سوء تعبيري انجام دهد.

داشتن صفحه در فيس بوک، چت و پيامک بازي در هر نوعش با هر کسي  مخرب اين اطمينان است.

زن مخفي کاري نکند و در مسير اطمينان سازي، شفاف سازي حرکت کند. او را در جريان کارهاي عادي روزانه  خود بگذارد و

نه به عنوان گزارش دادن بلکه به عناوين مختلف از اينکه چون مي دونم نگرانم ميشي” و راستي مي دوني که امروز بايد برم دکتر و.که مهم ترين واصل موضوع” اجازه گرفتن از شوهر”است.

دوري از بحث و جدل و توجه به موضوعات عاطفي و … براي بهترين نحوه رفتار با شوهر متعصب و سختگير.

تمام اين امور بايد با آرامش، صبر و مهرباني انجام شود تا لايه هاي شک و ترديد به مرور از ذهن همسرتان پاک شود.

با وجود آنکه بد گماني بيماري است که سبب آزار طرفين يک رابطه مي شود اما مي توان با کسب مهارت هاي کلامي و رفتاري ، همچون بالا بردن توان تحمل ابهام و محبت ورزي اين اکسير جادويي خلقت تا حد زيادي از پيشگيري اين بيماري و حتي درمان آن پيش رفت.

در اين بين چيزي که مهم است اين است که طرفين در وهله اول باور بر بدگماني خود داشته باشند و در وهله بعد خواهان تغيير در رفتار خود باشند و با به کار گيري مهارت هاي مختلف و کمک از مشاوره آنلاين  و زوج درمانگر در صدد بهبود رابطه ميان خود و طرف مقابلشان باشند.

شما مي توانيد براي کسب اطلاعات بيشتر با مشاورين و متخصصان مجرب ما در مرکز مشاوره آنلاين گپچه  در تماس باشيد.

منبع:گپچه

 

 


تفریحات سالم رفتار ,تعصب ,غيرت ,شوهر ,ديگر ,افراد ,مشاوره آنلاين ,شوهر غيرتي ,مردان متعصب ,نگرش‌هاي اجتماعي ,نحوه رفتار ,در مرکز مشاوره آنلاين منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

محصولات دانلودی لایک و فالوور اینستاگرام رایگان آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش عطرینه تخفیف باب دل : مجموعه اشعار مهدوی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اخبار قم