خواص وازلين و ترکيبات آن

n8ki_m4.jpg

يکي از مواد محصولاتي که از گذشته هاي بسيار دور مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم از آن استفاده مي شود وازلين نام دارد. حتما براي شما هم پيش آمده که به منظور کاهش سوزش پوست در هنگام سوختگي از وازلين استفاده کرده و از تاثير فوق العاده آن پس از مدت کوتاهي حيرت کرده باشيد. اما اين ماده موارد استفاده متعددي داشته و از ترکيبات حاصل از آن در مسائل مختلف استفاده مي شود. پاک کردن آرايش چشم، مرطوب کردن لب ها و از بين بردن خشکي پوشت تنها چند نمونه از مزيت ها و فوايد اين ماده به شمار مي آيند. در اين مقاله قصد داريم ابتدا به معرفي وازلين، اين ماده پرکاربرد، پرداخته و سپس خواص ترکيبات حاصل از آن را بررسي نماييم.

وازلين

وازلين يک ماده پرکاربرد است که از نفت به دست آمده و نخستين بار در سال 1872 توسط رابرت چسبيو (مخترع فرآيند ساخت ژل نفتي) کشف و معرفي شد. اين ماده به عنوان ژل محافظت از پوست توسط کارگران نفت به منظور کاهش سوزش زخم ها استفاده مي شود. وازلين فوايد و مزاياي متعددي براي پوست داشته و مي تواند به بهبود پوست و افزايش رطوبت پوست هاي خشک شده و نيز کاهش چين و چروک هاي پوست کمک کند. امروزه از اين ماده در توليد محصولات آرايشي و بهداشتي و محصولات مراقبت شخصي، مراقبت از کودک و زيبايي استفاده مي شود.  همچنين شما مي توانيد با استفاده از اين ماده بثورات و اگزما را درمان کنيد، زخم ها را به سرعت ترميم کرده و بهبود بخشيد، به پوست خود آبرساني کرده و رطوبت آن را حفظ کنيد و همين طور از تبديل شدن خراش هاي سطحي و کوچک به زخم هاي عميق و بزرگ جلوگيري نماييد. به طور کلي مي توان گفت اين ماده کاربردهاي زيادي داشته و ميزان خريد وازلين نسبت به قبل افزايش يافته است.

پارافين

پارافين ماده مومي شکلي است که از تقطير چوب، زغال‌ سنگ، نفت يا روغن شيل به دست مي آيد. اين ماده قابل اشتعال ترکيبي از هيدروکربن ها است و در توليد شمع، پوشش و آب بندي، ترکيبات لاستيکي و محصولات دارويي و آرايشي و بهداشتي به کار مي رود. پارافين واکس يا روغني است که در صنايع پتروشيمي توليد مي شود؛ اين ماده در ابتدا ناخالصي داشته و زرد مايل به قهوه اي است و پس از آن که تصفيه مي شود بي رنگ شده يا رنگ سفيد به خود مي گيرد. اين ماده در صنعت کاربردهاي فراواني دارد و صنعت گران زيادي براي توليد محصولات خود در صنعت نساجي، لاستيک ‌سازي، سموم دفع آفات نباتي، صنايع دفاع، باطري ‌سازي، ايزولاسيون، کابل ‌سازي، رنگ و رزين، چسب، واکس و پوليش، بسته ‌بندي چوب و کاغذ، کبريت ‌سازي و . به سراغ خريد پارافين بهداشتي مي روند. اين ماده به دو شکل جامد و مايع وجود داشته و از هر کدام در برخي از اين صنايع استفاده مي شود.

لوراميد

لوراميد يکي از آميدهاي چرب لوريک اسيد بوده که از واکنش ريتانالومين با مخلوطي از اسيدهاي چرب از روغن نارگيل تهيه و توليد مي شود. اين ريتانالوميد حاصل شده مايع چسبناک و روشني است که عملکرد امولسيون کننده و غليظ کننده داشته و عامل کف کننده به شمار مي آيد. لوراميد ظرفيت کف سازي يا تثبيت کف سورفکتانت را افزايش داده و در محصولات بهداشتي و شوينده هايي مانند شامپو به کار مي رود. علاوه بر آن مي تواند گرانروي محلول هاي بر پايه آب را افزايش دهد. بنابراين مي توان از آن به عنوان عامل فوم و به وجود آورنده بافت خامه اي در انواع صابون، شامپو، لوازم آرايش و تهويه مطبوع استفاده کرد. از ديگر مواد و محصولاتي که لوراميد در ترکيبات آن به کار مي رود مي توان اسکراب هاي حمام، شامگوهاي ضد شوره سر و روغن حمام را نام برد. شما مي توانيد جهت سفارش اين محصول و خريد لوراميد با شرکت هاي تامين کننده محصولات شيميايي و مواد اوليه همچون شرکت بازرگاني پيشگامان شيمي ارتباط بگيريد.

تگزاپون

تگزاپون از الکل هاي چربي است که طبيعي بوده و يک سديم لوريل اتر سديم غليظ به شمار مي آيد. اين ماده که خميري شکل بوده زرد مايل به سفيد رنگ است، خاصيت پاک کنندگي داشته و از آن براي توليد مايع ظرفشويي و ساير شوينده هاي مايع سبک استفاده مي شود. از ديگر موارد استفاده اين ماده مي توان به کاربرد آن در ژل هاي دوش، حمام هاي فومي و انواع شامپوها اشاره کرد. کارخانه هاي توليد کننده مواد شوينده مي توانند جهت خريد تگزاپون به سايت شرکت پيشگامان شيمي مراجعه نمايند. اين ماده امولسيون کننده سورفکتانت ‌ها بوده و به عنوان يک عامل فوم ساز و تميزکننده کاربردهاي فراواني دارد. اين ماده همچنين در توليد مواد پزشکي، ضد ميکروبي، کشاورزي، چاپ و رنگ‌رزي و صنايع نفت و چرم استفاده مي‌ شود. تگزاپون محرک پوست، چشم و ريه محسوب شده و هنگام استفاده از آن بايد اصول ايمني را رعايت کرد.

 


دانلود رایگان 11 ماده ,استفاده ,وازلين ,توليد ,داشته ,پوست ,فراواني دارد ,براي توليد ,امولسيون کننده ,پيشگامان شيمي ,کاربردهاي فراواني منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پزشکی درب های اتوماتیک فیزیکدان شو تم ساز themsaz پالیز گزدو ایران هنر 22 نمایشگاه خودرو وب سایت شخصی رضا سوری سالم زیبا